Onderweg naar Christchurch

27 januari 2023 - Arthur's Pass, Nieuw-Zeeland

Na uren wandelen door bossen en over stranden nu tijd om lekker een dagje in de auto te zitten. Vanuit Franz Josef vertrekken we langs de kust richting Hokitika, en nee dat ligt niet in Japan, hihi. We weten dat we een beetje moeten doorrijden om enigszins toch een beetje op tijd aan te komen in Christchurch, aan de oostkust van het zuidelijke eiland.

Onderweg zien we zoveel mooie uitzichten en dingen dat we wel overal zouden willen stoppen, maar dat gaat nooit lukken met de afstand die we nog moeten doen. Ook al is het 'maar' 500km, het zijn geen autobanen hier. Wel gewoon prachtige tweebaanswegen met weinig verkeer, maar ook bochten en bergen waar we over moeten. Zo gaan we ook over de Arthur's Pass, de hoogste berg is 2.400m dus dat viel wel mee allemaal. Een heel afwisselend landschap, het lijkt wel of we door diverse landen rijden soms.

Het is echt teruggaan in de tijd, verlaten huizen en winkels, een hotel wat leeg staat en te koop. Heel even kijken we elkaar aan, en nee .... toch maar niet. Ook hele mooie oude oldtimers zomaar ergens. Ook hier zie je wel dat mensen steeds meer naar de steden trekken, zoals op veel plaatsen tegenwoordig. Soms begrijpelijk, maar ook zonde, het is hier zo mooi en rustig.

Mooi op tijd komen we aan in Christchurch, de grootste stad van het Zuidereiland. Een parkachtig klein straatje met ons tiny house voor een paar dagen tussen de bomen.

Wordt vervolgd, kijk voor meer foto's bovenin het menu.

Groetjes van ons.

1. Mieke: